In de jaren voordat ik als zelfstandige begon, heb ik veel ervaring opgedaan binnen de (forensische) jeugd- en orthopsychiatrie. Hier werkte ik met name met jongeren die vastliepen op school en bij wie bijvoorbeeld sprake was van gedrags- en agressieproblemen en/of emotieregulatieproblematiek en/of psychiatrische problematiek.
In 2018 besloten mijn man en ik om onze banen op te zeggen, ons huis te verkopen, en op wereldreis te gaan. De maanden weg hebben ons het ultieme gevoel van vrijheid leren kennen, wat wij proberen vast te houden in het dagelijks leven, en wat ik over probeer te dragen binnen mijn werk. Dit is voor mij één van de voornaamste redenen geweest om mijn eigen praktijk te starten.
In de samenwerking met PRO leren & gedrag, heb ik aanvullend op mijn voorkennis, veel geleerd over het herkennen en werken met leerproblemen. Steeds meer leer ik hoe het vastlopen in een schoolse setting van invloed is op het welbevinden van jongeren, hun plezier in de schoolgang maar ook in het tonen van kenmerken die bijvoorbeeld doen denken aan ADHD of Autisme. Het zoeken naar dit onderscheid, het proberen te onderscheiden van de kip en het ei, vind ik een heel waardevolle en enorm interessante uitdagen. Diagnostiek van wat er speelt is wat ik dan ook het mooiste deel van het vak vindt – de puzzel en het meezoeken naar verklaringen.
Naast een toenemende kennis op het gebied van leerproblemen, heb ik mij gespecialiseerd in de diagnostiek van ontwikkelingsproblematiek, zoals ADHD en Autisme.
Op het gebied van behandelingen bied ik zowel psycho-educatie (uitleg over wat er speelt) als behandeling gericht op gedrags- en/of emotionele problemen. Denk hier bij aan Cognitieve gedragstherapie en het verwerken van nare ervaringen.
Indien nodig of gewenst, werk ik samen met verschillende zorgprofessionals die zich specialiseren in bijvoorbeeld Psycho-Motore Therapie, systeembehandeling of leerproblemen.
Sinds 2016 ben ik werkzaam als GZ-psycholoog en sinds oktober 2019 ook onder eigen titel werkzaam (psycholoog NIP).